Blekinges Klimatpris

VI DELAR UT ETT PRIS TILL KLIMATOMSTÄLLNINGENS KÄMPAR!

Klimatförändringarna sker allt snabbare och klimatomställningen måste hinna ikapp! Många ute i samhället kämpar redan med projekt eller åtgärder för att minska utsläpp, stötta biologisk mångfald eller med att anpassa samhället efter de effekter vi redan ser idag.
Naturskyddsföreningens kretsar i Karlshamn och Olofström samt Länsförbundet i Blekinge vill därför stötta och uppmärksamma de
som gör något extra för klimatomställningen i Blekinge genom att dela ut ett klimatpris!
Blekinges Klimatpris har tagits fram i samarbete med Region Blekinge och inkluderar en prissumma på 60.000 kr.
Priset kommer att delas ut under Naturskyddsföreningen Blekinges konferens om Biologisk Mångfald i november 2024.
Läs mer på:

NOMINERING

Alla kan skicka in en nominering eller själva ansöka om priset senast den 31 maj 2024 via blekingebiologiskmangfald.se/ eller
genom att mejla till blekinge@naturskyddsforeningen.se
Välkomna att skicka in era nomineringar!