Knivslipen ska få fler barn ut i naturen

Före jul skänkte vi en slipmaskin till Ire naturskola.

Slipmaskin

Maria J Petersson (vänster) från naturskyddsföreningen ger knivslipen till Ingela Norberg från Ire naturskola.

Från artikel i BLT:

Naturskyddsföreningen överlämnar en slipmaskin för knivar till Ire naturskola. Det är en gåva som skolan efter önskemål får.

– Vi ger gåvan för att verksamheten är så viktig för barnen, säger Åke Johansson från naturskyddsföreningen

Ire naturskola har fattats en sak i sin verksamhet den senaste tiden, nämligen en knivslip. När naturskyddsföreningen fick nys om detta bestämde de sig för att skänka en gåva till skolan.

– Vi ger knivslipen för att delvis är verksamheten väldigt viktig för barnen och delvis för att skolan faktiskt har haft ett önskemål att få en knivslip, säger Åke Johansson som är sekreterare på naturskyddsföreningen i Karlshamn.

Man hoppas att knivslipen kommer resultera i att fler barn kan komma ut i naturen och tälja utan problem.

– Barn ska komma ut och uppleva naturen istället för att sitta inne för mycket, säger Åke Johansson.